موارد پر اهمیت برای اجاره خانه در استانبول در سال 2023

اجاره خانه در استانبول همواره کاری طاقت فرسا بوده است. قطعا پیدا کردن خانه یا سوئیتی برای اجاره در استانبول به دلیل توریستی بودن این شهر و تقاضای بالا برای مسکن، کاری بسیار سخت و طاقت فرساست. در این میان اما دانستن مواردی درباره قوانین اجاره خانه در ترکیه و پروسه اجاره یک خانه در ترکیه می‌تواند کمک زیادی به شما کند.

چگونه در استانبول آپارتمان اجاره کنیم؟

همان‌طور که عنوان شد افزایش تعداد مهاجرین کشور ترکیه باعث افزایش تقاضای مسکن در این کشور شد و این مسئله باعث شد تا صاحبان خانه به راحتی شرایط خاص مد نظر خود را تحمیل کنند. برای مثال بعضی از صاحبان خانه اجاره یک سال خانه را از شما پیش پیش دریافت می‌کنند و عده ای نیز قیمت اجاره را به دلار با شما طی می‌کنند. این مسائل باعث شده است تا دانستن درباره قوانین و شرایط اجاره خانه در ترکیه بیش از پیش شود.

این مسئله را بدانید که کسب اطلاعات درباره اجاره خانه در استانبول بسیار با اهمیت است و اگر قصد سفر یا مهاجرت به کشور ترکیه را دارید، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید، چراکه ندانستن این اطلاعات قطعا مسبب متضرر شدن شما می‌شود.

موارد پر اهمیت برای اجاره خانه در استانبول

پرداخت دیپوینت برای اجاره خانه

پرداخت دیپوینت یکی از مواردی است که شما حتما باید درباره آن بدانید. دیپوینت مبلغی است که صاحبان خانه از شما دریافت می‌کنند تا در صورت عدم توانایی شما در پرداخت اجاره ماهیانه یا ضرر زدن به خانه متحمل ضرر نشوند. مقدار دیپوینت عموما 2 برابر اجاره یک ماه می‌باشد که از شما اخذ می‌شود.

نکته ای که باید درباره دیپوینت بدانید آن است که صاحبان خانه در استانبول عموما به دنبال آن هستند که به نوعی در هنگام پایان قرارداد و تخیله خانه مبلغ دیپوینت را به شما پس ندهد! ممکن است این افراد با ریزبینی‌ها بی مورد یا به گردن شما انداختن یک صدمه دیدگی خانه که از قبل نیز وجود داشته است این کار را انجام دهند و مبلغ دیپوینت را به شما بازنگردانند. بنابراین بسیار مهم است که در زمان تحویل خانه و عقد قرارداد به این مسئله به خوبی توجه نمایید و موارد لازم را در قرارداد قید کنید.

خانه باید رنگ شده تحویل داده شود

باید به این مورد توجه داشته باشید که خانه در استانبول باید رنگ شده و بدون مشکل به شما تحویل داده شود و  شما هم باید در هنگام تحویل خانه به صاحب خانه، آن را رنگ شده و بدون مشکل تحویل دهید. به این مورد توجه داشته باشید که این بند از قرار داد می‌تواند مبلغ دیپوزیت شما را از چنگتان در بیاورد. بنابراین هنگام تحویل گرفتن خانه به تمامی این موارد توجه داشته باشید و موارد لازم را در قرارداد ذکر کنید تا با مشکل روبرو نشوید.

قوانین پرداخت اجاره بها

همان‌طور که پیش تر هم به آن اشاره کردیم، به دلیل افزایش تقاضا برای خانه در استانبول، صاحبان خانه در ترکیه شرایط را مناسب دیدند و برای خود شرایط و ضوابطی جدید را تصویب کردند! برای مثال اجاره بهای یک سال یک خانه را از پیش از شما دریافت می‌کنند و ممکن است با بهانه‌هایی اعم از اینکه شما خارجی هستید و خانه گیرتان نمی‌آید و … شما را مجبور به پذیرش همچین قراردادی کنند.

در این باره باید بدانید که پرداخت تمام اجاره بهای یک سال خانه اصلا اجباری نیست و طبق قوانین ترکیه اجاره بهای خانه در ترکیه باید به طور ماهیانه دریافت شود. البته پرداخت اجاره بهای یک سال به طور یکجا منع قانونی ندارد و اگر هم خواستید که اجاره بهای یک سال را پرداخت کنید، به این مسئله توجه کنید که می‌توانید 10 درصد تخفیف از صاحب خانه دریافت کنید.

ضامن ترک

داشتن یک ضامن ترک طبیعتا تعداد آپشن های شما برای پیدا کردن خانه را افزایش می‌دهد. چراکه بیشتر صاحبان خانه در استانبول با این شرط خانه را به شما اجاره می‌دهند. اما اگر هم ضامن یا گارانتور ترک ندارید نگران نباشید، قطعا با کمی گشتن می‌توانید صاحب خانه هایی را پیدا کنید که با شرایط شما کنار بیاییند.

بودجه مورد نیاز برای اجاره خانه در استانبول

به طبع برای اجاره خانه در ترکیه باید بودجه مورد نظر خود را تعیین کنید و با توجه به آن اقدام به انتخاب منطقه مورد نظر بکنید. طبیعتا قیمت املاک در مناطق مختلف استانبول فرق دارد. برای مثال اگر به دنبال اجاره خانه‌ای ارزان هستید می‌توانید حومه شهر را برای اجاره انتخاب کنید.

همچنین اجاره خانه در مناطق اروپایی استانبول بیشتر از مناطق آسیایی آن است. چراکه بیشتر بناهای تاریخی و مناطق گردشگری در این بخش قرار دارند. این مسئله نیز باعث می‌شود تا بیشتر توریست‌ها استانبول اروپایی را برای گشت و گذار و رزرو هتل انتخاب کنند.

نکات مهمی که باید در اجاره آپارتمان مد نظر قرار دهید

نکات ریز ولی بسیار مهم دیگری نیز وجود دارند که شما باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

  1. به هیچ وجه تا زمانی که به تمامی مفاد و بند های قرارداد اشراف کامل پیدا نکرده‌اید آن را امضا نکنید.
  2. پیش از انتخاب خانه ای برای اجاره یا حتی خرید، ابتدا درباره منطقه‌ی آن اطلاعات کسب کنید.
  3. حتما سند ملک را بررسی کنید و مطمئن شوید که خانه دارای سندی مناسب باشد و همچنین مطمئن شوید که آپارتمان مسکونی است نه تجاری. در نهایت امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. به شما پیشنهاد می‌کنم که حتما مقاله شهروندی ترکیه و زندگی در این کشور چه مزایایی دارد را نیز مطالعه کنید.
شهروندی

شهروندی در ترکیه

خرید ملک

خرید ملک درترکیه

سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در ترکیه

ملک دست دوم

خرید ملک دست دوم در ترکیه

بیشتر بخوانید

آنچه در این صفحه می‌خوانید

شهروندی

شهروندی در ترکیه

خرید ملک

خرید ملک در ترکیه

سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در ترکیه

ملک دست دوم

خرید ملک دست دوم در ترکیه

مقایسه آگهی ها

مقایسه