شهروندی ترکیه و زندگی در این کشور چه مزیت هایی دارد؟

ترکیه همیشه یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار بین ایرانیان بوده است. سفر به ترکیه یکی از گزینه های ارزان قیمت و بدون نیاز به ویزا برای ایرانیان بوده و به همین دلیل همیشه جز گزینه های سفر در نظر گرفته می‌شده است. اما طی چند وقت اخیر با افزایش سرمایه گذاری های خارجی در این کشور و کلید خوردن پروژه های ملکی و زیرساختی بسیار ویژه، بسیاری به فکر دریافت شهروندی ترکیه و مهاجرت به این کشور افتاده اند.

چرا شهروندی ترکیه؟

موقعیت مناسب جغرافیایی و نزدیکی آن به ایران، بازار کار فعال و پرسود، تشابه زیاد فرهنگی، وجود کسب و کارهای بین المللی متعدد از مواردی هستند که ترکیه را به یکی از مناسب ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان تبدیل می‌کنند. همچنین از طبیعت بکر این کشور و مناطق گردشگری فراوان آن نباید چشم پوشی کرد. طبیعت چهار فصل این کشور با سواحل زیبا و دیدنی و جنگل های سرسبز باعث شده اند تا ترکیه مقصد بسیاری از گردشگران و مهاجران باشد.

همچنین هزینه اقامتی و گردشگری در این کشور بسیار مناسب است و از این لحاظ نیز گزینه بسیار خوبی برای ایرانیان محسوب می‌شود. امروزه و با توجه به هزینه‌های بالای زندگی و تحصیل در کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، آلمان و انگلستان، ترکیه به یکی از گزینه های مناسب برای تحصیل و زندگی تبدیل شده است. چرا که دانشگاه های بین المللی معتبری در این کشور وجود دارند و همچنین پروسه دریافت شهروندی و اقامت این کشور بسیار آسان تر کشورهای اروپایی و آمریکایی است.

امکان دریافت اقامت و شهروندی این کشور با خرید ملک و همچنین سودده بودن حوزه املاک این کشور باعث شده است تا بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در حوزه املاک وارد این کشور شوند. افزایش سرمایه گذاری های خارجی طی چند سال اخیر، سرعت پیشرفت ترکیه را چند برابر کرده است و باعث شده تا پروژه های زیرساختی زیادی مانند افتتاح خط مترو جدید و افزایش تعداد فرودگاه ها و بسیاری از موارد دیگر بوجود آید.

بررسی اعتبار پاسپورت ترکیه

طبیعتا یکی از مواردی که باید به آن پرداخت، بررسی اعتبار و قدرت پاسپورت کشور ترکیه است. به طبع برای آن افرادی که قصد مهاجرت و دریافت اقامت این کشور را دارند، قدرت پاسپورت بسیار مهم است. بر اساس داده های سایت معتبر Passport index پاسپورت ترکیه در سال 2023 از رتبه 38 برخودار است. با استفاده از پاسپورت ترکیه شما می‌توانید بدون نیاز به ویزا به 72 کشور جهان سفر کنید. از مزایای دریافت پاسپورت ترکیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اعتبار 10 ساله
  • ممکن بودن استفاده از خدمات درمانی دولی ترکیه به طور رایگان
  • برخورداری از مزایای حق بازنشستگی
  • استفاده از خدمات تحصیلی دولتی رایگان ترکیه
  • یکی از 40 پاسپورت برتر جهان
  • سفر به 70 کشور دنیا بدون نیاز به ویزا
  • امکان دریافت راحت تر ویزای دیگر کشورها مانند کانادا و امریکا
  • کوتاه بودن پروسه دریافت حق شهروندی ترکیه در حدود 30 تا 60 روز کاری

بهترین روش دریافت حق شهروندی ترکیه

طبیعتا راه های متعددی برای دریافت حق شهروندی ترکیه وجود دارد. از این راه ها می‌توان به کارآفرینی، سرمایه گذاری و شرکت در ارگان های دولتی، خرید ملک و ازدواج با شهروند ترک اشاره کرد. از بین راه های عنوان شده بهترین و سریع ترین راه های دریافت حق شهروندی ترکیه، خرید ملک در ترکیه با مجموع ارزش 400 هزار دلار است. اگر تجربه ای درباره خرید ملک در ترکیه ندارید، پیشنهاد می‌شود حتما مقاله برای خرید ملک باید چگونه تصمیم گیری کنیم را مطالعه کنید.

شهروندی

شهروندی در ترکیه

خرید ملک

خرید ملک درترکیه

سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در ترکیه

ملک دست دوم

خرید ملک دست دوم در ترکیه

بیشتر بخوانید

آنچه در این صفحه می‌خوانید

شهروندی

شهروندی در ترکیه

خرید ملک

خرید ملک در ترکیه

سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در ترکیه

ملک دست دوم

خرید ملک دست دوم در ترکیه

مقایسه آگهی ها

مقایسه