راهنمای خرید آپارتمان دسته دوم در استانبول

خرید ملک دسته دوم نسبت به ملک نوساز خرج کمتری روی دست خریدار می‌گذارد و اگر خریدار تجربه کافی نیز داشته باشد، می‌تواند ملکی دسته دومی خریداری کند که حتی از ملک نوساز نیز مناسب‌تر و بهتر باشد! در این مقاله قصد تا داریم موارد مهم در خرید آپارتمان دسته دوم در استانبول را با هم مرور کنیم تا بتوانیم خرید ملکی مناسب داشته باشیم.

شرایط خرید آپارتمان دسته دوم در استانبول چگونه است؟

بدون شک خرید خانه دسته دوم در کشور ترکیه بسیار سودده و پربازده خواهد بود. چرا که قیمت هر متر مربع خانه دسته دوم، پایین تر از هر متر مربع خانه نوساز است و علاوه بر آنکه نیاز به سرمایه اولیه کمتری برای خرید دارد، افت قیمتی کمتری نیز خواهد داشت. همچنین اکثر املاک در استانبول نوساز هستند و این مسئله خرید خانه دسته دوم در این شهر را مناسب تر می‌کند.

تعریف ملک دسته دوم در کشور ترکیه کمی متفاوت است و شما نباید فکر کنید که چون خانه ‌ای دسته دوم است، بدون شک دارای مشکلات زیادی خواهد بود. تعریف خانه کلنگی با خانه دسته دوم متفاوت است و همان‌طو که عنوان شد خانه‌های موجود در استانبول به دلیل نوساز بودن گزینه های مناسبی برای خرید به شمار می‌روند و منظور از دسته دوم بودن، آن است که یک خانه چندین بار خرید و فروش شده است.

راهنمای خرید آپارتمان دسته دوم در استانبول

آیا دریافت اقامت ترکیه با خرید ملک دسته دوم میسر است؟

با توجه به قوانین املاک ومستغلات ترکیه، امکان دریافت اقامت دائم و پاسپورت ترکیه حتی با خرید ملک دسته دوم یا ملک کلنگی نیز میسر است. مسئله‌ای که در این زمینه برای کشور ترکیه حائز اهمیت است، مقدار مبلغی است که شما سرمایه‌گذاری می‌کنید و به طبع این مبلغ باید به حداقل مقدار تعیین شده برسد تا شما بتوانید برای دریافت اقامت ترکیه اقدام نمایید. برخی از املاکی که شما با خرید آن می‌توانید اقدام به دریافت اقامت نیز بکنید به شرح زیر است:

  • خرید واحد‌های اداری و تجاری
  • خرید ویلا
  • خرید خانه کلنگی
  • خرید واحد در برج های و پروژه های مسکونی ترکیه

بازار خرید خانه های دسته دوم در ترکیه بسیار داغ است و دلیل آن نیز قیمت پایین‌تر آن‌ها به نسبت دیگر املاک نوساز است. این موضوع سرمایه‌گذاران و خریداران خارجی زیادی را به خود جذب کرده است.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای خرید خانه دسته دوم در ترکیه چقدر است؟

طبیعتا خرید خانه در ترکیه، همانند دیگر کشورهای دنیا به عوامل مختلفی بستگی دارد. عوامل مختلفی مانند شهری که ملک در آن قرار دارد یا نوع ملک و سال ساخت آن اهمیت بالایی در تعیین قیمت ملک دارند. برای مثال املاکی که در شهر استانبول قرار دارند قیمت متفاوتی با املاک واقع در آنتالیا یا آنکارا دارند. از موارد موثر در تعیین قیمت ملک می‌توان به سال ساخت ملک، متراژ خانه یا آپارتمان، منطقه، امکانات ملک و امکانات منطقه ای و محله ای اشاره کرد.

خرید ملک دسته دوم چه مزایایی دارد؟

خرید ملک دسته دوم در کشور ترکیه از مزایایی نیز برخوردار است. برای مثال ملک دسته دوم می‌تواند بازگشت سرمایه بسیار خوبی برای شما داشته باشد. بازار ملک در ترکیه رو به رشد است و به همین دلیل نیز سرمایه‌گذاری در حوزه املاک ترکیه می‌تواند برای شما بسیار سودآور باشد. همچنین قوانین حوزه ملک و مستغلات ترکیه، سرمایه‌گذاران خارجی را از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف کرده است این مسئله شرایط سرمایه‌گذاری در این کشور را مساعدتر خواهد کرد.

شما با خرید ملک در ترکیه در واقع ارزان‌ترین املاک اروپایی را خریداری کرده‌اید، زیرا قیمت املاک ترکیه نسبت به املاک دیگر کشورهای اروپایی بسیار کمتر است. دریافت تابعیت ترکیه نیز از دیگر جنبه های مثبت خرید ملک در ترکیه است. شما با خرید ملک در ترکیه علاوه بر سرمایه‌گذاری در یک حوزه سودآور، می‌توانید پاسپورت و اقامت ترکیه را نیز دریافت کنید. طبق قوانین ترکیه، سرمایه‌گذاران خارجی که ملکی به ارزش حداقل 400 هزار دلار آمریکا خریداری کنند می‌توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند و در صورتی که ارزش ملک خریداری شده کمتر از 400 هزار دلار باشد، سرمایه گذار اقامتی موقت دریافت می‌کند که باید هر ساله تمدید شود.

شهروندی

شهروندی در ترکیه

خرید ملک

خرید ملک درترکیه

سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در ترکیه

ملک دست دوم

خرید ملک دست دوم در ترکیه

بیشتر بخوانید

آنچه در این صفحه می‌خوانید

شهروندی

شهروندی در ترکیه

خرید ملک

خرید ملک در ترکیه

سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در ترکیه

ملک دست دوم

خرید ملک دست دوم در ترکیه

مقایسه آگهی ها

مقایسه